AI w edukacji:
co tak naprawdę się zmienia?
Czy systemy edukacyjne nadążają za zmianą w świecie?
Największym wyzwaniem dla edukacji dziś jest zrozumienie, że świat się zmienił. Dzięki rozwojowi AI dokonała się rewolucja porównywalna z wynalezieniem koła, od ponad 20 lat dzięki Internetowi mamy dostęp do wiedzy całego świata, coraz więcej wiemy o tym, jak funkcjonuje mózg w kontekście tworzenia pamięci, motywacji, a pandemia wymusiła na nas zdobycie kompetencji cyfrowych pozwalających na uczenie się w dowolnym miejscu, czasie i tempie od ekspertów z całego świata.
-
Jakie nowe wyzwania stoją przed instytucjami edukacyjnymi?
-
Czy systemy edukacji formalnej uwzględniają zmiany, które zachodzą aktualnie na świecie?
-
Jak zdefiniować na nowo role nauczyciela?
-
Jakie kompetencje (w tym cyfrowe) powinni zdobywać młodzi ludzie w szkole?
-
Jak powinny zmienić się sposoby weryfikacji wiedzy i umiejętności?
UNESCO 2024. Ramy kompetencji w edukacji dla nauczycieli.
To nagranie wygenerowałam w 10 sekund dzięki sztucznej inteligencji: wtyczka D-ID AI presenters w Canva na podstawie tekstu i mojego zdjęcia.

