Pasjonuje mnie projektowanie ekosystemów uczenia się
Grywalizacja
Dyrektorka Centrum Nowoczesnej Edukacji Politechniki Gdańska
ul. Narutowicza 11/12, 80-233 Gdańsk
od 2020 roku
2005-2020 - Wydział Biologii Uniwersytetu Gdańskiego, pracownik naukowo-dydaktyczny (profesor uczelni)
2010-2022 - Altereco S.C. Joanna Mytnik & Piotr Rutkowski. Ekspertyzy przyrodnicze i edukacja, ul. Lutniowa 10, 80-198 Gdańsk.
2015-2020 - współtwórczyni i współwłaścicielka marki "Eduplus" - szkolenia z gamifikacji, neurodydaktyki, wykorzystania gier oraz nowych technologii w edukacji.
2019-2020 - NUADU Sp. z o.o. (ekspertka ds neurobiologii i grywalizacji, finansowanie z grantu NCBiR, projekt POIR.01.01.01-00-0263/18)
2004-2006 - właścicielka firmy edukacyjnej „Warsztaty wakacyjne ATMOSFERA. Joanna Mytnik”. Organizacja obozów przyrodniczo-językowych dla dzieci i młodzieży. NIP: 6692132263, REGON: 331277828
1999-2002 - Szkoła Podstawowa nr 41 w Gdańsku, nauczycielka przyrody, biologii i języka angielskiego
Zatrudnienie
17 autorskich grywalizacji kursów akademickich
współpraca z nauczycielami
współpraca z uczelniami w Polsce
współpraca z uczelniami w Indonezji
mentoring
wystąpienia konferencyjne
webinaria
warsztaty
Szkolenia
ponad 1500 godzin szkoleń dla nauczycieli, w tym
1000 godzin dla kadry akademickiej
ponad 5000 uczestników
ponad 150 wystąpień konferencyjnych
ponad 300 warsztatów dla nauczycieli
kurs online
webinaria
Kurs Dydaktyki Akademickiej w ramach programu UE „Kształcimy najlepszych – kompleksowy program rozwoju doktorantów, młodych doktorów i akademickiej kadry dydaktycznej Uniwersytetu Gdańskiego” (EFS-POKL), Wydział Nauk Społecznych, Uniwersytet Gdański (2010-2011).
Wykształcenie
dodatkowe
Online course "Learning How to Learn: Powerful mental tools to help you master tough subjects" authorized by McMaster University, University of California San Diego, Coursera. Completed with honors (2021).
Kurs "Studium komunikacji w oparciu o Porozumienie bez Przemocy (NVC)" (2021-2022).
Zainteresowania
edukacja oparta na partnerstwie i relacji
indywidualizacja nauczania
student-centered teaching
konstruktywna informacja zwrotna
grywalizacja w edukacji
design thinking w nauczaniu
wykorzystanie nowych technologii
projektowanie narzędzi aktywizujących
active learning
microlearning
flipped education
uczenie się przez działanie
metody uczenia się
AI w edukacji
przestrzeń w procesie uczenia się
UX design dla edukacji
Nagroda JMRektora Uniwersytetu Gdańskiego dla nauczycieli akademickich za prace nad wdrażaniem Krajowych Ram Kwalifikacji na Uniwersytecie Gdańskim (2012)
Medal Komisji Edukacji Narodowej (2016)
Nagroda im. Celestyna Mrongowiusza dla najlepszego nauczyciela na Uniwersytecie Gdańskim (2019)
Nagroda II stopnia JMRektora Politechniki Gdańskiej za osiągnięcie organizacyjne dla nauczycieli akademickich, za prace nad tworzeniem Centrum Nowoczesnej Edukacji (2021)
Nagroda I stopnia JMRektora Politechniki Gdańskiej dla nauczycieli akademickich za utworzenie Centrum Nowoczesnej Edukacji (2022)
Nagrody
i stypendia
Grywalizacja
wdrożenia
Botany, grywalizacja zajęć na kierunku Pharmacy (English division), GUMed (2022), wykład i seminarium (19 + 6 godz.)
Taksonomia roślin, grywalizacja „Szczęśliwe kury” (2019), wykład (15 godz.), ćwiczenia (15 godz.)
Rośliny lecznicze i trujące w ujęciu botanika i fizjologia, grywalizacja (projekt współautorski) „Royal Tea Time” (2019), ćwiczenia audytoryjne (15 godz.)
Ewolucja i systematyka roślin zalążkowych i grzybów, grywalizacja „Planty i kamienie” (2019) wykład (30 godz.), ćwiczenia (30 godz.)
Taksonomia roślin, grywalizacja „Oddział Ratunkowy” (2018), wykład (15 godz.), ćwiczenia (15 godz.)
Rośliny lecznicze i trujące w ujęciu botanika i fizjologia, grywalizacja (projekt współautorski) „Royal Tea Time” (2018), ćwiczenia audytoryjne (15 godz.)
Ewolucja i systematyka roślin zalążkowych i grzybów, grywalizacja „Flower Power. Na ścieżkach ewolucji roślin” (2019) wykład (30 godz.), ćwiczenia (30 godz.)
Rośliny lecznicze i trujące w ujęciu botanika i fizjologia, grywalizacja (projekt współautorski) „Royal Tea Time” (2017), ćwiczenia audytoryjne (15 godz.)
Taksonomia roślin, grywalizacją „Oddział ratunkowy” (2017), wykład (15 godz.), ćwiczenia (15 godz.)
Ewolucja i systematyka roślin zalążkowych i grzybów, grywalizacja „Zostań Mistrzem Zalążków” (2017) wykład (30 godz.), ćwiczenia (30 godz.)
Taksonomia roślin, grywalizacja „Taxogra - KOLBY” (2016), wykład (15 godz.), ćwiczenia (15 godz.)
Ewolucja i systematyka roślin zalążkowych i grzybów, grywalizacja „Zostań Mistrzem Zalążków” (2016) wykład (30 godz.), ćwiczenia (30 godz.)
Taksonomia roślin, grywalizacja „Taxogra” (2015), wykład (15 godz.), ćwiczenia (15 godz.)
Ewolucja i systematyka roślin zalążkowych i grzybów, grywalizacja „Zostań Mistrzem Zalążków” (2015) wykład (30 godz.), ćwiczenia (30 godz.)
Seminarium 3. roku I stopnia, grywalizacja „Stara Szamanka” (2014), seminarium (30 godz.)
Taksonomia roślin, grywalizacja „Taxogra” (2014), wykład (15 godz.), ćwiczenia (15 godz.)
Taksonomia roślin, grywalizacja „Taxogra” (2013), wykład (15 godz.), ćwiczenia (15 godz.)
Grywalizacja kursu CHEMISTRY (1 rok I stopnia), rok. akad. 2015/16, Dr. Lanny Hartanti, M.Si. (Widya Mandala Catholic University Surabaya, Indonezja)
Grywalizacja kursu INTEREMDIATE MICROECONMY (2 rok I stopnia), rok akad. 2016/17, Department of Economics and Development Studies, Utami Baroroh, M.Sc., (UIN, Jakarta, Indonezja)
Grywalizacja kursu ADVANCED MACROECONOMICS (2 rok I stopnia), rok akd. 2016/17, Zuhairan Y. Yunan, S.E., M.Sc (UIN, Jakarta, Indonezja)
Grywalizacja kursu BASIC CHEMISTRY (2 rok I stopnia), rok akad. 2017/18, Dr. Lanny Hartanti, M.Si. (Widya Mandala Catholic University Surabaya, Indonezja)
Wdrożenia
na świecie
Ekspertka w międzynarodowym projekcie „INDOPED - aktywne metody nauczania w indonezyjskich uczelniach wyższych w zakresie wdrażania gamifikacji na indonezyjskich uczelniach. Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Erasmus+, Uniwersytet Gdański (2015-18)
Ekspertka w międzynarodowym projekcie ReLoCO (The innovative blended learning concept for resource efficiency), projekt realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Erasmus+, Uniwersytet Gdański (2016)
Ekspertka ds. neurobiologii i grywalizacji dla Nuadu Sp. z o.o., projekt „Smart Edu” (system podnoszący osiągnięcia uczniów za pomocą spersonalizowanych ścieżek kształcenia), grant NCBiR w ramach, POIR.01.01.01-00-0263/18 (2019-2020)
Ekspertka w projekcie Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 sieci doskonalenia nauczycieli wg metodologii Kreatywnej Pedagogiki „Rozwijamy kompetencje i programujemy przyszłość”, obszar: motywowanie i ocenianie. Fundacja Edukacyjna ODiTK, Gdańsk (2018)
Czterokrotna beneficjentka Funduszu Innowacji Dydaktycznych Uniwersytetu Gdańskiego, tematy wdrożonych projektów: grywalizacja zajęć akademickich, wsparcie kursów e-materiałami dydaktycznymi, design thinking w edukacji wyższej, microlearning i flipped classroom (2012-2019)
Ekspertka Laboratorium Innowacji Dydaktycznych (LID) na UG: tematyka: grywalizacja w edukacji wyższej, seminarium dyplomowe, neurodydaktyka w praktyce, nowe technologie w dydaktyce wyższej (2015-2018)
Ekspertka w ramach projektu podnoszącego jakość dydaktyki dla doktorantów Uniwersytetu Gdańskiego „Doktoratorium”, tematyka: prezentacja narzędzia i przykłady autorskich kursów zgamifikowanych oraz projektowanie kursów przez uczestników. Doktoranci Wydziałów: Biologia, Geografia i Oceanologia, Prawo i Administracja, Neofilologia, Chemia, Biotechnologia (2016-2017)
Ekspertka w projekcie „Dolnośląska Szkoła Ćwiczeń”, Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli we Wrocławiu - opracowanie wzorcowych materiałów dydaktycznych, gier i szkoleń w zakresie modułu przedmiotów przyrodniczych (biologii) dla uczestników projektu realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, działanie 2.10. (2019-2021)
Ekspertka w projekcie „Modelowa Szkoła Ćwiczeń w Szczecinku”, MIasto Szczecinek - opracowanie wzorcowych materiałów dydaktycznych w zakresie modułu przedmiotów przyrodniczych (przyrody) dla uczestników projektu realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, działanie 2.10. (2020)
Ekspertka w projekcie „Skarbiec wiedzy, czyli nietypowy kurs języka łacińskiego i kultury antycznej dla nastolatków oraz zajęcia wspomagające dla ich rodziców”, Katedra Filologii Klasycznej z Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Gdańskiego, POWR.03.01.00-00-U174/17-00, działanie 3.1 (2018-2020)
Ekspertka w unijnych projektach dotyczących podnoszenia jakości kształcenia na polskich uczelniach wyższych w ramach unijnego Programu Operacyjnego „Wiedza Edukacja Rozwój” POWR:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Uniwersytet Łódzki, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu, Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Uniwersytet Opolski, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Uniwersytet Gdański.
Projekty
dydaktyczne
AI
w edukacji
13.01.2023 r.: „Czy sztuczna inteligencja zmieni sposób nauczania?”, „Dydaktyczne Piątki”, program otwartych szkoleń dla kadry akademickiej, Politechnika Gdańska (nagranie yt)
30.01.2023 r.: „Jak sztuczna inteligencja zmienia edukację?”,"Poniedziałki na Politechnice”, program otwartych szkoleń dla nauczycieli, Politechnika Gdańska (nagranie yt)
10.02.2023 r.: „Ai w edukacji” „Dydaktyczne Piątki”, program otwartych szkoleń dla kadry akademickiej,
Politechnika Gdańska (nagranie yt)
24.03.2023 r.: „Jak sztuczna inteligencja zmienia procesy edukacyjne?” Dyskusja międzyuczelniana z udziałem wykładowców i studentów „Dydaktyczne Piątki”, program otwartych szkoleń dla kadry akademickiej, Politechnika Gdańska (nagranie yt)
14.04.2023 r.: „Jak modele językowe AI zmieniają metodykę i warsztat pracy nauczyciela akademickiego?”
V Forum Akademickie Warszawski Uniwersytet Medyczny: „Sztuczna inteligencja a realna dydaktyka”
25.04.2023 r. "Jak modele językowe AI wymuszają zmianę sposobu nauczania w szkołach wyższych?" Polski Instytut Rozwoju Biznesu, konferencja „Uczelnia na miarę potrzeb” (nagranie yt)
11.05.2023 r.: "Jak modele językowe AI wymuszają zmianę sposobu nauczania w szkołach wyższych?" Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu w Gdyni
6.05.2023 r.: „Jak sztuczna inteligencja wpłynie na edukację akademicką?” panel dyskusyjny, Escola LMS, projekt Wellms.
1.06.2023 r.: "Sztuczna inteligencja - wpływ AI na edukację" Collegium Da Vinci
15.06.2023 r.: „ChatGPT w dydaktyce akademickiej. Warsztaty narzędziowe” Wyższa Szkoła Administracji i
Biznesu w Gdyni
21.06.2023 r.: „AI w edukacji: co tak naprawdę się zmienia?” AI Conect: edukacja i biznes przyszłości, Klaster IT, Enovation, Zachodniopomorska Szkoła Biznesu, Technopark Pomerania, Grupa IT (nagranie yt)
6.07.2023 r.: „Zmieniająca się rola nauczyciela w zmieniającym się świecie” ogólnopolski Zjazd Dziekanów Wydziałów Chemicznych, Politechnika Gdańska
14-15.09.2023 r.: „AI w edukacji: warsztaty narzędziowe" Collegium Da Vinci
19.09.2023 r.: moderatorka panelu dyskusyjnego „ChatGPT i AI a dydaktyka akademicka”, IX ogólnopolska Konferencja „e-Technologie w Kształceniu Inżynierów”, Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie
22.09.2023 r.: „AI w edukacji: warsztaty narzędziowe" dla nauczycieli liceów i techników województwa pomorskiego, Politechnika Talentów.
29.09.2023 r.: ekspertka w debacie „Nauka mówi AI”, Pomorska Noc Naukowców: sztuczna inteligencja, Centrum Nauki „Hevelianum”
3.10.2023 r.: „Sztuczna inteligencja i uniwersytet”, wykład otwarcia podczas inauguracji roku akademickiego 2023/2024 na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu
19.10.2023 r.: „AI w edukacji: co tak naprawdę się zmienia?” Dni Jakości Politechniki Gdańskiej
26.10.2023 r.: „AI wspiera czy wypiera system edukacji?” panel dyskusyjny, konferencja PoznAI, Collegium da Vinci
7.11.2023 r.: „AI w edukacji: co tak naprawdę się zmienia?” I studencka konferencja „Współpraca, Innowacja, Przyszłość – O Studentach ze Studentami”, Politechnika Gdańska, Uniwersytet Fahrenheita, Gdańsk
16.11.2023 r.: „Zmieniająca się rola nauczyciela w zmieniającym się świecie” konferencja BeZee, Inkubator Przedsiębiorczości Starter
25.11.2023 r.: „Czy systemy edukacyjne nadążają za zmianą w świecie?” [tytuł roboczy] TEDx PG „Future”